söndag 31 januari 2016

Det växer - på riktigt!

Här växer det på riktigt! För ca två veckor sedan petade jag ner fröer från 8 (jajamen!) sorters chili och kronärtskockor. Där nöjde jag mig dock med bara en sort, Violet de Provence. Och det växer och det växer. Jätteroligt.

Idag tänker jag så en ny sorts tomatfrön: Vilma heter sorten och är en kompakt busktomat. Enligt fröpåsen passar den utmärkt att odla på fönsterbrädan. Och eftersom vi har flera fönster i soligt söderläge så borde det här vara den perfekta tomaten för oss!
I morse blev jag varse om det här företaget som säljer italienska fröer (många kulturarvssorter!) och blev lite smått hagalen... Hur många olika sorters fröer behöver en egentligen? Och var ska allt få plats att växa? Vi är redan uppe i 56 chiliplantor och 11 kronärtskockor. Än så länge får de plats på ett litet bord under växtlampan, men inte länge till. Och allt annat då? Ja vi får se ....


Så länge som fröerna får plats i den här lådan känns det inte som att jag har så värst många.
:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar