torsdag 7 januari 2016

Vinter

Ute är det snö och kallt och inne börjar min frölista att ta form. En sömnlös natt ägnades åt att inventera förra årets fröer och jag kommer att behöva komplettera med en del, men en hel del har jag. Som majs till exempel. Typ den enda grönsak som mina kids äter.
Inne värmer jag mig framför brasan och läser. Just nu har jag två böcker på gång: Stoner av John Williams och Den sårade divan av Karin Johannisson. Båda är väldigt bra, men en av dem är betydligt mer lättläst än den andra.
Jag är otroligt imponerad av Karin Johannisson. Vilket otroligt omfattande researcharbete hon har gjort och vad otroligt kunnig hon är. Jag förstår inte allt jag läser och det bildas hela tiden nya frågor i mitt huvud, frågor som jag gärna skulle vilja diskutera med någon. Men förmodligen kommer vi bilda en liten, tillfällig utbrytarklubb i bokcirkeln då vi läser och diskuterar denna. Det ser jag fram emot en sådan här dag då jag återvänt till vardagen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar