måndag 8 februari 2016

Diskrepansen

Idag la jag ut en bild på instagram över vad jag planerar att läsa i februari. Förmodligen kommer listan över verkligen lästa böcker och de jag har tänkt att läsa se helt annorlunda ut. Så blir det jämt. Om jag planerar för mycket då kommer jag dra iväg åt ett helt annat håll. Det bara blir så. Och likadant är det med mitt skrivande och det är nog därför som jag inte planerar så mycket utan skriver på. Sedan när historien väl satt sig då är jag betydligt stramare och tillåter inga större utsvävningar.

Hur som helst. Det här hade jag tänkt mig under resten av februari:

  • Nora Wester av Colm Toíbín (14-dagars lån så den har jag påbörjat. Gillar de två första kapitlen!)
  • Marina Belezza av Silvia Avallone (månadens bokcirkelbok på jobbet, den kommer också att bli läst)
  • Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty (till den nya bokcirkeln som jag blivit inbjuden till, den kommer jag också att läsa, för annars kommer jag att skämmas)
  • Det mest förbjudna av Kerstin Thorvall (har aldrig läst henne)
  • Muminpappans memoarer (oläst muminbok)
  • Mitt år av längtan av Dasha Tolstikova

Den som definitivt fattas på ovanstående lista är Katitzi och Swing som jag läser för yngsta sonen. Och för att inte tala om alla trädgårdsböcker som plöjes i väntan på att odlingssäsongen ska börja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar